Кабінет соціального педагога

РЕКОМЕНДАЦІЇ

для покращення взаємин в учнівському колективі

 

ПАМ’ЯТКА УЧНЕВІ

 

1. Щиро і доброзичливо стався до всіх одногрупників. Умій поважати їх, бачити позитивні сторони людей, будь привітним і щедрим на схвалення.

2. Виявляйте щиру, безкорисливу зацікавленість до всіх одногрупників.

3. Будь відвертим у стосунках. Якщо тобі щось не подобається, знайди в собі сили та сміливість відкрито заявити про це.

4. Не нав’язуй своєї думки товаришам. Дай їм самим дійти потрібного висновку.

5. Доводячи щось іншим, ясно, точно й аргументовано викладай свої думки. Але якщо ти помилився, відкрито визнай це перед одногрупниками.

6. Зміцнюй у товаришів віру в себе. Тоді у них виникне бажання самовдосконалюватися, що піде на користь і їм, і групі.

7. Не висміюй своїх товаришів.

8. Завжди виконуй обіцянки.

9. Не чекай, коли тебе покличуть на допомогу, намагайся прийти сам.

10. Допомагай і захищай тих, хто слабший за тебе.

11. Не вважай себе всезнайкою і не вихваляйся вміннями перед іншими. Це призведе лише до неприйняття і відчуження.

12. Перш ніж когось засуджувати, спробуй виявити причини негативного вчинку, поведінки. Критикувати і засуджувати вміє кожен, а зрозуміти людину і допомогти їй виправити свою помилку – дано не багатьом.

13. Перед тим, як висунути вимоги іншим, висунь їх собі.

14. Шануй думку товаришів. Якщо виникає суперечка, намагайся уникати категоричності і висловлювань на кшталт: «Це все дурниці!». Так ти викличеш лише роздратування і бажання зробити навпаки.

15. Роби внесок у спільну справу. Тільки спільними зусиллями можна досягти мети.

16. Виявляй ініціативу, бери активну участь у колективних справах.

 

17. Спробуй завоювати собі авторитет серед одногрупників сьогоднішніми справами, а не колишніми заслугами.

 

Як ефективно готувати домашні завдання?

1.     Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2.     Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3.     Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

4.     Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

5.     Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію.

6.     Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.

7.     Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

8.     У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.

9.     Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

10.      Прибери зі столу все зайве – те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.

11.      Між уроками роби перерви.

12.      Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.

13.      Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

14.      Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо.

15.      Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу.

16.      Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

17.      Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал.

18.      Складай план усної відповіді.

19.      Перевіряй себе.