Корисні посилання
- Головна
- Про школу
- Для батьків
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Адміністрація школи
- Фотоальбом
- Методична робота
- МК вчителів початкових класів
- МК вчителів технологічно-мистецького циклу
- МК вчителів природничо-математичного циклу
- МК вчителів суспільно-гуманітарного циклу
- МК класних керівників
- Педагогічна рада
- Педагогічні читання
- Досягнення закладу
- Форми навчання
- Нова Українська Школа
- Зарахування до закладу освіти
- Інклюзивне навчання
- ЗНО
- ДПА
- Виховна робота
- Учнівське самоврядування
- Шкільна бібліотека
- Підручники
- Кабінет практичного психолога
- Кабінет соціального педагога
- Контакти
- Громадська приймальня
- Корисні посилання
- Пошта
- Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
- Фінансово-господарська діяльність закладу
- Шкільна газета "Країна знань"
- Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність
- Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу
- Кабінет безпеки
- Дистанційне навчання
- 10 клас 2023/2024 н.р.
Психолог
План ПП на 2022-23 н.р.
|
Практичний психолог Гнатюк Наталія Віталіївна
|
План роботи практичного психолога
на 2020-2021 н.р.
Поради.
- Як зберегти психічне здоров’я.
Гіперактивна дитина
Психологічні поради вчителю
Як же правильно спілкуватися з гіперактивною дитиною
Пропаную декілька простих, але ефективних правил:
Ø Не забороняйте дитині стояти під час уроку, якщо їй це потрібно.
Ø Давайте їй можливість рухатись на уроці (доручіть витирати дошку, впроваджуйте фізкультхвилинки).
Ø Ніколи не приказуйте, не примушуйте, але також і непотрібно підлещуватися перед такою дитиною . Достатньо буде попросити, можливо декілька разів.
Ø Назавжди відмовтесь від читання нотацій. Така дитина буде тільки нервувати, але ніяких висновків при такому підході для себе не зробить. Краще поставити запитання о можливих наслідках такої поведінки, або самому розказати учневі схожу історію, при цьому ніяк не звинувачуючи його у тому що трапилось.
Ø Під час уроку зведіть до мінімуму усі відволікаючі фактори. Для цього перш за все, виберіть для дитини оптимальне місце за партою – у центрі класу напроти дошки.
Ø Дозувати учню виконання великого завдання, розбивати його на окремі частини. Контролювати етапи виконання роботи кожній із них.
Ø Така дитина набагато краще впорається із більш важкими але цікавими, динамічними завданнями, ніж з довгими і нудними. Тому готуючись до уроку вчитель може розробити для таких дітей індивідуальні завдання, або зробити сам урок більш динамічним.
Ø Не пред’являйте збільшених вимог такому учню.
Ø Не доручайте йому масу справ водночас (староста, редактор, режисер та інші можливі ролі) Звісно, такі діти полюбляють нести велику відповідальність, і навіть якщо це в них добре виходить, така загрузка підриває їх і без того нестабільний емоційний стан. Зупиніться на чомусь одному, своєчасно змінюючи види діяльності.
Ø Корисним буде надавати такій дитині робити одну вправу, але на певний час, щоб вона могла його виконати.
Ø У разі агресивної поведінки, або після конфлікту, якщо дитина зовсім не намагається разом з вами аналізувати ситуацію та знайти вихід, дайте їй можливість побути на самоті, подумати самостійно. Вона обов’язково виявить свою провину та зробить необхідні висновки. При цьому, якщо дитина категорично відмовляється просити вибачення, запропонуйте їй замість цього зробити щось приємне та несподіване на знак примирення.
Ø Намагайтеся ніколи не казати дитині різке «Ні» та замість захоронення пропануйте вибір.
Ø Завжди находьте час щоб вислухати таку дитину, та спробуйте не критикувати її розповідь.
Ø По можливості ігноруйте визиваючи вчинки дитини. Та заохочуйте до хорошої поведінку.
Ø Давайте можливість таким учням покричати на перерві , таким чином діти знімають слабкість та гнів.
Ø Під час уроку намагайтеся як намова більше контролювати свою власну поведінку, свої емоції.
Ø Якщо учень порушує дисципліну, замість зауваження: знайдіть для нього запитання або доручить щось зачитати вголос, пошуткуйте, змініть вид діяльності.
Поради батькам, щодо вибору професії дитиною:
1. Діти завжди потребують допомоги дорослих і не можуть самостійно обрати професію до душі.
2. Не намагайтесь нав'язати дитині те, чого ви колись хотіли, але не досягли. Пам'ятайте, що у неї є свої власні плани та мрії, з якими потрібно і варто рахуватися. Не варто також змушувати нащадків йти вашим шляхом, навіть якщо у вашій родині усі до сьомого коліна були вчителями чи лікарями.
Уважно прислухайтеся до намірів і прагнень своїх дітей, ураховуйте їхні інтереси та схильності, спираючись на рівень розвитку їхніх здібностей, і нехай вони обирають ту професію, що найбільше підходить їм.
3. Не тисніть на дитину, якщо вважаєте її вибір майбутньої професії невдалим. Краще допоможіть їй розібратися, чи справді вона розуміє, чим буде займатися в майбутньому. Адже нерідко, обираючи професію, дитина керується стереотипами, прикладами кумирів тощо.Якщо ви радите дитині оволодіти тією чи іншою професією, то повинні бути впевнені, що цей фах найбільш підходящий для неї, не протипоказаний її здоров'ю.
Як розвинути пам’ять?
Думайте
За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи. Якщо відповіді на ваші запитання є в книзі, — ви проконтролюєте себе, якщо ні, — спробуйте відповісти самі, перевіривши одночасно переконливість авторської позиції.
Цікавтесь
Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Тому, щоб добре запам'ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам'яті та загальну працездатність.
Будьте готові
Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще допомагають запам’ятати певні асоціативні враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання.
До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на цю тему ще щось, може, більш популярне.
Не топчіть сліди
Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене — спробувати зразу запам'ятати щось потрібне. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.
Озирніться довкола
Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обставини, за яких відбувалося явище, і ви зможете все згадати, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той момент, що спричинив його появу.
Учіть від А до Я
Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.
Дійдіть до суті
Перш ніж запам'ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їхню суть, пов'язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і поєднане з теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні. За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ятовування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.
Виберіть головне
Запам'ятати абсолютно все — неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину (14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все, той не пам'ятає майже нічого.
Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного
Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне...» Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.
Пам’ятай притчу:
В одній пустелі жила неймовірно люта й отруйна Змія. Вона нападала на людей, тому вони намагались оминати пустелю. Одного разу монах подорожував у святі місця і шлях його проходив через пустелю. Її можна було обійти, та й люди вмовляли монаха йти іншою дорогою. Однак, монах пішов пустелею. Там він зустрів Змію. Вона була здивована сміливістю монаха і сказала: «Я бачу, ти мудрий монах, навчи мене цієї мудрості». Монах сказав, щоб вона перестала нападати та кривдити людей. Щойно люди дізнались, що змія безпечна, вони стали знущатись з неї. Пройшло небагато часу. Коли монах повертався додому, він побачив змію в жахливому стані. Вона поскаржилась монаху, що шкодує про те, що прислухалась до нього. Тоді монах відповів: «Змія, я казав тобі «Не кусай», але сичати можна».
Врятувати одну зірку
Чоловік йшов берегом і раптом побачив хлопчика, який піднімав щось з піску і кидав в море. Чоловік підійшов ближче і побачив, що хлопчик піднімає з піску морські зірки. Вони оточували його з усіх сторін. Здавалося, на піску – мільйони морських зірок, берег був буквально усіяний ними на багато кілометрів.
- Навіщо ти кидаєш ці морські зірки у воду? - запитав чоловік, підходячи ближче.
- Якщо вони залишаться на березі до завтрашнього ранку, коли почнеться відлив, то загинуть, – відповів хлопчик, не припиняючи свого заняття.
- Але це просто нерозумно! - Закричав чоловік. - Озирнись! Тут мільйони морських зірок, берег просто всіяний ними. Твої спроби нічого не змінять!
Хлопчик підняв наступну морську зірку, на мить задумався, кинув її в море і сказав:
- Ні, мої спроби змінять дуже багато … для цієї зірки.
Той, хто чекає можливості зробити відразу багато хорошого, ніколи нічого не зробить.Життя складається з дрібниць. Дуже рідко з’являється можливість зробити відразу дуже багато чого. Істинна велич полягає в тому, щоб бути великим у дрібницях.
Насіння.
Одного разу жінці приснився сон, що вона потрапила в магазин з безліччю дивовижних речей.
- Доброго дня. Який чудовий магазин! – вигукнула вона з радістю.
- І вам, доброго дня, пані, – відповів продавець.
- А що у вас можна купити?- запитала жінка.
- У мене можна купити все,- прозвучала відповідь.
- В такому разі дайте мені, будь ласка, здоров’я, щастя, любові, успіхів і багато грошей!
Продавець доброзичливо посміхнувся і пішов у підсобне приміщення за замовленим товаром. Через деякий час він повернувся з маленькою паперовою коробочкою.
- І це все?! - вигукнула здивована і розчарована жінка.
- Так, це все,- відповів чоловік. І додав:
- Хіба ви не знали, що в моєму магазині продається тільки насіння?
ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ
Створення геніальних текстів, розробка проекту чи просто генерування ідей не легка справа. Пропоную 5 простих вправ на розвиток креативного мислення. Просто повторюйте їх кожного дня!
1. Дві випадковості
Візьміть тлумачний словник і навмання виберіть два випадкових поняття. Просто ткніть пальцем в будь-які сторінки. Зіставте їх, спробуйте знайти між ними щось спільне. Придумайте божевільну історію в яку і помістіть вигаданий взаємозв’язок. Подібна вправа відмінно тренує мозок.
2. Божевільний генетик
Візьміть чистий аркуш паперу і фломастер. Дуже добре, якщо ви не вмієте малювати, оскільки краса і результат тут абсолютно не важливі. Головне – процес. А тепер намалюйте щось, яке буде поєднувати в собі якомога більше ознак усіх відомих вам звірів. У вас вийде, наприклад, лисиця з риб’ячою лускою, або довгошиїй заєць з копитами. Мета вправи – вбити будь-яку логіку та здоровий глузд, зробивши акцент на креативності.
3. Божевільний архітектор
Від тварин перейдемо до архітектури, давайте намалюємо будинок. Але перед тим як приступимо до цього заняття, виберіть 10 будь-яких слів. Уявіть, що вам, як архітекторові замовили проект будинку. Але замовник виставив 10 обов’язкових вимог. Це і є вибрані слова. Тут може бути що завгодно. Наприклад, «апельсин» – і дах вашого будинку повинен бути помаранчевим, «тарілка» – зробіть круглі вікна у ванній і т.д. Малюючи на папері, одночасно уявляйте, як це могло б виглядати в реальному житті.
4. 5+5
Виберіть будь-яке слово, це обов’язково має бути іменник. Тепер напишіть 5 прикметників, які, на вашу думку, йому найбільше підходять. Наприклад, «шкарпетки» – чорні, теплі, вовняні, зимові, чисті. Зробили? Тепер спробуйте написати ще 5 прикметників, які зовсім не підходять. Ось, тут-то все і застопорилися. Виявляється, зробити це не так то просто. Покопайтеся в різних сферах сприйняття і знайдіть-таки потрібні слова.
5. Назва
Постарайтеся кожен раз, коли якийсь предмет вас зацікавив, придумати йому назву. Можна коротке і пістре, або ж довге і розгорнуте. Ціль вправи – назва обов’язково повинна вам сподобатися.
Повторюйте вправи кожен день по кілька разів і обов’язково станете творчою особистістю.
ТЕСТ НА ІНТУІЦІЮ
Інтуїція – це унікальна особливість нашого інтелекту, розвинути яку може кожен з нас.
Для когось із нас вона – це внутрішній голос, який підказує, що робити і як діяти, для когось – раптовий спалах розуміння, осяяння або тілесна реакція більшою чи меншою інтенсивністю.
Пройдіть тест розроблений В. Коулманом та визначте на скільки у вас розвинена інтуіція.
Інструкція. Відповідайте на питання «так» чи «ні».
1. Чи швидко ви вгадуєте відповіді, граючи в різноманітні ігри?
2. Чи таланило вам кілька раз поспіль у грі?
3. Чи відчували ви коли-небудь, що ваш дім затишний і щасливий?
4. Чи хотілося вам коли-небудь ближче познайомитися з людиною після того, як ви бачили її всього одну мить?
5. Чи траплялось так, що ви відчували хто дзвонить по телефону, ще не знявши слухавки?
6.Чи чули ви коли-небудь голос, який говорив, що вам потрібно робити?
7. Чи вірите ви в долю?
8. Чи буває так, що ви знаєте заздалегідь, що збирається сказати вам людина?
9. Чи снився вам коли-небудь поганий сон, який потім виявивлявся віщим?
10. Чи знали ви коли-небудь заздалегідь, що написано в листі, не розкриваючи його?
11. Чи закінчуєте ви в розмові речення за співрозмовника?
12. Чи траплялося так, що ви думали про людину, з якою вже давно не бачилися, а потім раптово отримували від неї листівку, лист чи зустрічалися?
13. Чи трапляється так, що ви, з незрозумілих причин, не довіряєте деяким людям?
14. Чи пишаєтеся ви своєю здатністю визначати характер людини з першого погляду?
15. Чи переживали ви коли-небудь почуття, що ви це вже колись бачили?
16. Чи відмовлялися ви летіти на літаку зі страху, що він може розбитися?
17. Чи прокидалися ви вночі з хвилюванням про здоров’я та безпеку товариша або родича?
18. Чи буває так, що вам без будь-який особливих на те причин не подобаються деякі люди?
19. Чи траплялось так, що ви, дивлячись на якийсь аксесуар чи одяг, відчували, що обов’язково повинні мати його?
20. Чи вірите ви в кохання з першого погляду?
Результати тесту. Позитивні відповіді оцінюються в 1 бал. За негативні відповіді ви отримуєте 0 балів.
10-20 балів: у вас достатньо розвинена інтуїція. Ви володієте надзвичайними здібностями і не боїтеся довіряти своїй інтуїції.
1-9 балів: у вас розвинена інтуїція, але ви не завжди повною мірою використовуєте свої інтуїтивні здібності. Намагайтеся частіше покладатися на свою інтуїцію. Приймаючи не дуже важливі рішення, навчіться користуватися першою думкою, яка спадає на думку. Якщо вам потрібно вирішити важку проблему, спробуйте розслабитися, наприклад, подихайте свіжим повітрям чи прийміть ванну. І дайте таким чином можливість з’явитися новим думкам та ідеям. Ви будете здивовані — скільки можливих рішень, ідей та відповідей спаде вам на думку. Запишіть усі можливі відповіді й уважно їх продивіться. Ви побачите, що кращі рішення відразу виокремляться.
0 балів: ви зовсім не розвинули свою інтуїцію. Однак, вона знаходиться далеко у вашій підсвідомості. Намагайтеся частіше дозволяти їй виявлятися й активніше використовуйте її. Можливо, що ви відчуєте переваги розвиненої і сильної інтуїції.
Дещо про соціальні мережі.
В останні роки з розвитком Інтернету, який відбувається, як то кажуть, «шаленими кроками», таке явище як соціальні мережі займає все більше і більше місця в житті практично кожної людини.
Значення соціальних мереж дуже важко переоцінити, але, як кажуть багато знавців, це тільки лише початок. Соціальна мережа – явище (вибачте за каламбур) насправді соціальне, тобто охоплює не просто дуже широку аудиторію жителів нашої планети, а часто вона є практично єдиним простором, в якому більшість людей можуть проводити спілкування і навіть самореалізовуватися. У романі російського письменника В. Пелевіна є цікава думка про соціальні мережі. Він говорить, що наша присутність в «контакті», «фейсбуці» та інших схожих сайтах, є прямим наслідком щоденного впливу перенасиченого рекламою інформаційного простору, який обвився навколо кожного з нас немов удав. Реклама показує модель поведінки для всіх загалом і для кожного окремо, в якій "споживачі" (саме так слід назвати індивіда в 21 столітті) свято дотримуються суті самореклами, і тут з Пелевиним важко не погодитися. Тільки погляньте на «контактівську» сторінку пoдруги , де кращим прикладом можуть послужити фотоальбоми з назвами «Я», «я, я і я», або взагалі «яяяяяяяяяяя». Дівчатка фотографують себе ззаду і спереду, зверху і знизу, здалеку і впритул, з широко відкритими очима, вигинаючись у різних позах, притискаючись до стін, меблів або підлоги. Не важко здогадатися на кого намагаються бути схожими, тому що саме рекламні картинки вбивають в голову, що так треба, бо це еротично, модно і гламурно. Хлопці роблять таке рідше, але не набагато, особливо якщо займаються спортом. Отже, поїхавши на відпочинок, – потрібно похвалитися, завантаживши фото в найдрібніших подробицях; був на концерті улюбленого музичного колективу – просто зобов'язаний показати це всім друзям.
Завантажуючи сотні фото, в той час як цілком можна обійтися кількома десятками, люди потребують уваги, бо їхні фотографії будуть довше переглядати, значить буде більше коментарів, відповідно більше компліментів.
До речі, про друзів — чим більше, тим краще. Звичайно, найбільше це стосується молоді. У багатьох молодих людей і формування життєвих цінностей ще не завершилося. Вони не можуть похвалитися якими то не було успіхами в суспільстві, зате мають багато вільного часу, інтернет і величезну потребу бути побаченим і почутим. Так ми вже створені, що потребуємо бути в зоні уваги, це є частиною нашої природи — запитайте будь-якого психолога або тлумачного маркетолога. Кожен прагне, щоб про нього говорили, щоб його пам'ятали. Всі ці писульки в статусах (добре, якщо вистачає розуму самому скласти цю купку слів) , спрямовані на залучення уваги. Адже хочеться покрасуватися, показати свою кращу сторону і приховати те, що вважаємо недоліком. І заходячи в свою сторінку і не бачачи нових повідомлень, людина втрачає гарний настрій, коли ніхто не прокоментував одну з ще вчора завантажених півсотні фото - з'являється роздратування, якщо ж повідомлення, адресоване подрузі (другу) без відповіді – то взагалі можна апетиту позбутися...
Свобода поведінки в «павутині» сприяє тому, що молоді люди в мережі НЕ ТАКІ як в реальності. Дехно змінюється мало, а деяких і взагалі не впізнати. В інтернеті всі такі, якими себе хочуть бачити; ті, ким мріють стати: гламурними секс-дівами, розкутими, впевненими в собі авторитетами - все залежить від бажань та рівня розвитку. Там легше спілкуватися, тому що для відповіді є час, щоб подумати і можна відповісти так, як буде круто. І це грає не останню роль у популярності такого спілкування.
Щодня мільйони людей сидять перед своїми моніторами в гонитві за УВАГОЮ. По суті, навперебій рекламують себе. На людей подивитися і себе показати? Майже. Тому що глобалізація через рекламу, в дійсності, забирає першу половину і залишає тільки "себе показати" ... У всій красі, сяйві і неповторності.
Права |
Обов’язки |
1 . Усі діти мають право на любов і турботу 2. Всі діти рівні у своїх правах 3.Особлива турбота — дітям-інвалідам 4. Усі діти мають право на повноцінне харчування 5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля 6. Усі діти мають право на освіту 7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом 8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди 9. Всі діти мають право на медичну допомогу 10. Всі діти мають право на вільне спілкування 11 . Особлива турбота — дітям без сімей 12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці 13. Всі діти мають право на інформацію 14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати 15. Всі діти мають право на життя |
1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас 2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини 3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм 4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів 5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим 6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання 7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону 8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні 9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби 10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету 11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас 12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці 13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах 1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих 15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки
|
Навігація
Національна дитяча
"гаряча лінія"
Ми-в Instagram
Ми-у Youtube
Ми-у Facebook
"Новини"
Для контактів
Адреса:м. Калинівка, вул. Грушевського,72
Тел.:04333-2-13-99
Email:kalsk_3@ukr.net